Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze prachtige Yamaha R1 is meer dan alleen snel – hij is slim en stijlvol.
Met een handige gearindicator, USB-poort en een brullende Akrapovic demperset is elke rit een beleving.
Klaar voor bochtenwerk én boulevard, staat hij te schitteren bij Barbier Motorsport.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 20 kleppen |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12.4:1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting met dubbele gaskleppen |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 175 pk / 128.7 kW bij 125000 tpm |
Max. koppel | 106.6 Nm bij 105000 tpm |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V |
Vering voor | Telescoop, Ø 43 mm |
Vering achter | Swingarm (Link suspension) |
Remmen voor | Dubbele zwevende schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem Ø220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1415 mm |
Lengte | 2085 mm |
Breedte | 720 mm |
Hoogte | 1105 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 173 kg |
Leverbare kleuren | Lava Red, Midnight Black, Yamaha Blue, Extreme Yellow |
Beschrijving | Yamaha heeft een reputatie op het gebied van racing. Wij houden van racen omdat het ons de mogelijkheid geeft nieuwe technologieën te ontwikkelen die we weer in onze straatfietsen kunnen stoppen. De YZF-R1 is een super sport legende. Al vanaf zijn introductie in 1998 heeft de R1 vele fans voor zich gewonnen.

De nieuwste R1 zit vol met technologie geïnspireerd door onze YZR-M1 MotoGP fiets plus het nieuwe YCC-I systeem die zorgt voor meer power in het gehele toerengebied. |
Welkom bij de gezelligste motorzaak van Drenthe!
Wij hebben ruim 500 motoren op voorraad, een mooie werkplaats en kledingafdeling. Alle merken zijn bij ons vertegenwoordigd. Voor nette motoren, scherpe prijzen en net dat stapje extra komt u naar Havelte!
 | Havelte, Drenthe |
 | 0521-342960 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BMW