Nieuwsbrief:
<< Terug naar lijst< Vorige | Volgende >

SWM  RS 500 R - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
Rood
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
swm - rs-500-r
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
SWM Enduro  RS 500R: Deze nieuwe modellen zijn alweer de vijfde generatie Enduro modellen van SWM. Deze motoren zijn door SWM ontwikkeld voor offroad rijders die een enduro motor willen die makkelijk te berijden is maar ook betaalbaar, zowel bij de aanschaf als in het gebruik. Deze enduro motoren zijn van uitstekende kwaliteit met een hoogwaardig afwerkingsniveau en dat voor een uitstekende prijs.

Door het neutrale karakter van de motor zijn de SWM enduros geschikt voor de recreatieve rijder; makkelijk en aangenaam om te rijden zonder verrast te worden in het offroad terrein. Puur motorplezier, fraai ontwerp en moderne motorblokken, voorzien van injectie en LED verlichting, voor en achter. De gebruiks- en onderhoudskosten zijn beperkt door de langere onderhoudsintervallen en lagere onderdelenprijzen. De SWM RS500 Enduro met circa 35 Pk is hiermee geschikt voor het A2 rijbewijs. Deze kan met een tuning kit ook onbeperkt worden gemaakt naar ruim 50 Pk. 





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Femon Parts
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van VESPA
© 2000 - 2025 Motoroccasion