Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
1 cilinder lucht/oliegekoeld
Boring x slag
72 mm x 72 mm
Cilinder inhoud
349.3 cc
Comp. verhouding
9,5 : 1
Kleppen
2 Kleppen per cilinder
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
20 pk / kW bij 6100 tpm
Max. koppel
27 Nm bij 4000 tpm
Koppeling
Natte platenkoppeing
Versnellingsbak
5 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
13 liter
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Dubbel wiegframe
Vering voor
Hydraulische voorvork 41 mm
Vering achter
Dubbele schokdempers met instelbare veervoorspanning
Remmen voor
Schijf (300mm), 2 zuigerremklauw
Remmen achter
Schijf (270mm), 1 zuigerremklauw
Voorband
100/90-19
Achterband
120/80-18
Wielbasis
1390 mm
Lengte
2145 mm
Breedte
785 mm
Hoogte
1090 mm
Zithoogte
805 mm
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Chrome Red,Bronze,Gunmetal Grey
Beschrijving
Tijdloze Klassieker

Met de wedergeboorte op het nieuwe J-platform belichaamt de nieuwe Classic 350 de tradities en het vakmanschap uit vervlogen tijden. Met het naoorlogse G2-model als inspiratiebron, zag de Classic voor het eerst het levenslicht in 2008. Maar ook nu koestert deze machine nog altijd de tijdloze stijl & vormgeving van weleer met sierlijk ronde spatborden en een druppelvormige tank, kenmerkende klassieke koplamp, tijdloze vormen van de carterdeksels, uiteenlopende kleurstellingen en een onderscheidende diepe drumsolo uit de uitlaatpijp. Alle elementen vallen in volmaakte harmonie samen in een meesterwerk: de Royal Enfield Classic. Met zijn elegantie en naadloze afwerking als glanzende illustratie van de uitzonderlijke bouwkwaliteit, straalt de Classic 350 een onovertroffen schoonheid en kwaliteit uit die nooit uit de mode zal raken en altijd up-to-date blijft.
Een stukje historie: BMW in 1920 - BMW bouwde in 1920 een 143cc-tweetakt, de Flink en van 1921 tot 1922 de Helios, waarin de Bayernmotor zat. Allemaal met matig succes. Een van de problemen met de Bayernmotor was de dwarse plaatsing in het frame, waardoor de achterste cilinder minder rijwindkoeling kreeg.