Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Frisse Husqvarna FC 450 van het bouwjaar 2024.
DEMO-Motor heeft 9.7 uur gelopen. Slijtage delen in perfecte conditie.
Voor meer informatie of vragen, graag even bellen/mailen
KTM, HUSQVARNA, GASGAS, HONDA, YAMAHA, KAWASAKI, SUZUKI
Voor meer info en vragen neem contact op via: 0342461338
Openingstijden:
maandag 09:00–12:30, 13:00–18:00
dinsdag 09:00–12:30, 13:00–18:00
woensdag 09:00–13:00
donderdag 09:00–12:30, 13:00–18:00, 19:00–21:00
vrijdag 09:00–12:30, 13:00–18:00
zaterdag 08:30–13:00
zondag Gesloten
Ons team bestaat uit enthousiaste specialisten, die jouw passie delen en je met raad en daad kunnen ondersteunen.
Met de jarenlange ervaring kunnen zij je alles vertellen over de motoren, het onderhoud, kleding en andere motorzaken, zeker op het gebied van motorcross en enduro. Onze service gaat net iets verder, onze specialisten lopen net iets harder en doen er alles aan om uw bezoek aan Brouwer Motors zo goed mogelijk te laten verlopen.
Maak hiernaast alvast kennis met ons team van specialisten! Kom snel langs in Zwartebroek, de koffie staat klaar!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Eencilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 95 mm x 95 mm |
Cilinder inhoud | 449.9 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Meervoudige plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Magura |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 7 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatfame 25CrMo4-staal |
Vering voor | WP-USD, AER 48, Ø 48 mm |
Vering achter | WP-monoschokdemper met linksysteem |
Remmen voor | Brembo zwevende tweezuigerremklauw met schijf |
Remmen achter | Brembo zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.485 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 960 mm |
Drooggewicht | 101.2 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met meerdere technische upgrades voor 2023 om zijn sublieme prestaties op het parcours te behouden, blijft de FC 450 de absolute topmachine in het motorcrossaanbod van Husqvarna Motorcycles. Een nieuwe motor produceert niet alleen een breed scala aan controleerbaar vermogen, maar positioneert de motoras ook op het ideale zwaartepunt, wat de manoeuvreerbaarheid enorm ten goede komt. Het nieuwe chassis, dat is ontwikkeld en vervaardigd met behulp van geavanceerde engineeringtechnieken om de rotatiemassa s te verplaatsen, biedt een beter anti-squat-gedrag en een betere wegligging. Met behoud van de geavanceerde elektronica en hoogwaardige componenten is de FC 450 afgewerkt met een nieuwe, functionelere carrosserie, versierd met witte, gele en grijze grafische details, geinspireerd op het Zweedse erfgoed van het merk. |
| Dealerschappen: HUSABERG, KTM |
Ons team bestaat uit enthousiaste specialisten, die jouw passie delen en je met raad en daad kunnen ondersteunen.
Met de jarenlange ervaring kunnen zij je alles vertellen over de motoren, het onderhoud, kleding en andere motorzaken, zeker op het gebied van motorcross en enduro. Onze service gaat net iets verder, onze specialisten lopen net iets harder en doen er alles aan om uw bezoek aan Brouwer Motors zo goed mogelijk te laten verlopen.
Maak hiernaast alvast kennis met ons team van specialisten! Kom snel langs in Zwartebroek, de koffie staat klaar!
 | Zwartebroek, Gelderland |
 | 0342-461338 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken