Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In zeer nette staat. Heeft ABS, ESA, handvat verwarming, rijmodi, zijkoffers met binnen tassen, garmin navigatie, akrapovic demper en boordcomputer.
Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats-chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren.- Wanneer het een BTW motor betreft is de prijs inclusief btw.
- T/m zaterdag 9 augustus zijn we alleen op afspraak geopend. U kunt ons altijd bereiken op 06 54241945
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt, 2 bovenliggende nokkenassen, dry-sumpsmering |
Boring x slag | 82 mm x 82 mm |
Cilinder inhoud | 798 cc |
Comp. verhouding | 12,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting / digitaal motormanagement BMS-K+ |
Ontsteking | |
Vermogen | 90 pk / 66 kW bij 8,000 tpm |
Max. koppel | 86 Nm bij 5,800 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter 43 mm |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.514 mm |
Lengte | 2,156 mm |
Breedte | 905 mm |
Hoogte | 1,248 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 213 kg |
Leverbare kleuren | Monolith metallic matt, Saphirschwarz metallic |
Beschrijving | pstappen en wegwezen, de reis begint. De nieuwe, dynamisch vormgegeven F 800 GT biedt overal een tot de verbeelding sprekende bewegingsvrijheid - van idyllische weggetjes en bochtige paswegen tot eindeloze snelwegen.



Met een beetje gas zorgen alle 90 pk's ervoor dat u de sleur van alledag snel kunt achterlaten. De watergekoelde tweecilinder lijnmotor van 798 cc zorgt elke rit weer voor een dynamiek die zich via de onderhoudsarme tandriemaandrijving perfect op de weg laat zetten. De lange achterbrug en een stevige vering staan borg voor rijstabiliteit en een geweldige rijbeleving. Zonder hobbels. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
 | Scharnegoutum, Friesland |
 | 0515-785285 |
Wist u dat: In de motortaal "Bromnozem" betekent: De oorspronkelijke betekenis van nozem is volgens Van Dale een onbeholpen ventje, een schaap, een jongen die net aan de rokken van z’n moeder is ontgroeid, een nozempie. Daar zou aan kunnen worden toegevoegd: en die zich van de weeromstuit tegen z’n ouders ging afzetten. Bromnozem is
een tijdsgebonden term die gebezigd werd vanaf het midden van de jaren vijftig tot het midden van de j aren zestig. Allereerst was een nozem een jongeman van rond de zeventien die zich in het uitgaansleven van de grote stad een zekere faam wist te verwerven onder soortgenoten als branieschopper. Het indruk maken op de meisjes was daarbij niet onbelangrijk. Het uiterlijk van de nozem werd geaccentueerd door een pak met strakke broekspijpen en een typisch colbert, een vetkuif met brillantine en bordeelsluipers (zie ook de foto’s van Ed van der Elsken).
Wanneer nozems op brommers verschenen, kwamen er leren jekkers, stiletto’s, kauwgom en sigaretten aan te pas. De brommers, modellen van het type buikschuiver, werden vaak getooid met vossestaarten al dan niet op een spriet achterop de brommer gemonteerd. Als brozems wisten deze jongeren uiting te geven aan hun verzet tegen ouders en gevestigde orde, maar soms terroriseerden zij stadswijken met allerlei vormen van kleine criminaliteit. Tevens ontstonden bendes van bromnozems. Hun muziek werd de opkomende Rock ’n’ Roll en niet de jazz
van studerende leeftijdsgenoten (zie Jan Hazekamp, Rondhangen als tijdverdrijf. Over het onder-elkaar-zijn van jongens en meisjes in de vrije tijd, Amsterdam 1985).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken